Chcesz na co dzień jeździć dużym autem, patrzeć na innych z góry, a od czasu do czasu potrzebujesz jechać w gronie siedmiu osób? Seat Tarraco – poznajcie samochód, w którym można czuć się bezpiecznie. Miałem możliwość przetestowania diesla, co prawda czterocylindrowego ale o mocy 190 KM z 7-biegowym automatem DSG z napędem na 4 koła. Maksymalny moment obrotowy robi wrażenie – 400 Nm. Mimo wagi tego potwora przyspiesza on w 8s do 100 km/h.

Skrzynia bez większych zarzutów – zdarza się że w mieście potrafi szarpnąć. Zawieszenie jest perfekcyjnie dobrane i idealnie odpowiada możliwością silnika. Napęd 4Drive czyli napęd na 4 koła z dołączaną automatycznie tylną osią ze sprzęgłem Haldex. Jest to rozwiązanie proste, skuteczne ale w przypadku wymiany także bardzo kosztowne.

Sportowe Tarraco?

Seat w grupie VW miał być marką sportową. Czy grupa VW nie zagubiła się w swojej koncepcji? Tryb sport niewiele ma wspólnego z tym samochodem. Jest to samochód przestronny z ogromnym bagażnikiem idealny dla dużej rodziny. Nie trzeba za dużo się tu rozpisywać – w samochodzie można bawić się w chowanego 😊. Pojemność bagażnika wynosi aż 760l. W przypadku gdy auto przystosujemy dla siedmiu osób, bagażnik zmniejszy się do 230l.

Zdjęcie z boku Seata Tarraco stojący na parkingu
Niemiecka precyzja, hiszpański temperament?

Seat z tym silnikiem w wersji Xcellence żąda 182500 zł ale czy to nie przesada?  Za samochód w tej cenie chciałoby się otrzymać trochę więcej. Wykończenie zostawia trochę do życzenia. Dużo plastików słabej jakości. Brakuje wykończenia przy nawiewach na nogi pod przednimi fotelami. Czarno-szara tapicerka z brązową alcantarą kompletnie nie pasują do siebie ale nie to piękne, co piękne, ale to, co się komu podoba.

Nawiewy na nogi pod przednimi fotelami

Rozwiązania technologiczne zapożyczone są z Volkswagena. Świetnie wygląda 10 calowy ciekłokrystaliczny ekran, który możemy ustawić według swoich preferencji. Po środku mamy 8 calowy ekran z technologią Full Link dzięki któremu mamy dostępność interfejsów Android Auto i Apple CarPlay. Oba ekrany działają bez żadnych opóźnień, nie jak w przypadku Opla. Kamera 360 świetnie sobie radzi, niemniej jednak trzeba pamiętać, że nie do końca należy im ufać. Nie zawsze wszystko dobrze przetworzą. Warto zaglądać także w lusterka… 

Gwarancja

W całej grupie VW tylko Seat posiada gwarancję na 5 lat. Wczytując się jednak w nią możemy się dowiedzieć, że gwarancja na samochód obejmuje pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów, jednak kolejne 3 lata jest ograniczona do 150.000 km.

Pierwszy tak duży SUV w Seacie

Reasumując Tarraco jest uzupełnieniem gamy SUV-ów w Seacie. Można się pokusić o stwierdzenie, że jest on bardziej niemiecki niż hiszpański. Samochód jest właściwie wymiarowo identyczny jak bliźniacze auta: Skoda Kodiaq czy VW Tiguan Allspace. Pomimo kilku wad, których opisałem powyżej Seat Tarraco jest godny polecenia. Nie koniecznie jako samochód sportowy ale jako rodzinny SUV. Idealnie sprawdzi na autostradzie jako auto pokonujące długie trasy. Na pewno będziemy się w nim czuć bezpiecznie. Otrzymał 5 gwiazdek w teście NCAP czyli lepiej niż jego bliźniacze modele.

Testy samochodów

Opublikuj w social mediach

One Reply to “Seat Tarraco – hiszpański SUV”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.